29.10.2019

Asiantuntija esittelyssä: Tomi Pyyhtiä

BA Tomi Pyyhtiä on urallaan keskittynyt digitaalisen liiketoiminnan johtamiseen isoissa organisaatioissa. Muutama vuosi sitten hän aloitti Keskolla, jossa toimii nykyisin K Digital -yksikössä verkkokauppa- ja analytiikkatiimin vetäjänä. Pyyhtiä on myös kirjailija – hänen uusin kirjansa Digiajan johtajan käsikirja on juuri ilmestynyt.

Kuka?

Olen digitaalisen liiketoiminnan, ihmisläheisen johtamisen ja vaikuttamisen asiantuntija. Taustaltani olen BA Lontoon yliopistosta, ja opinnoissani painottuivat viestintä ja sosiaalipsykologia. Lisäksi olen suorittanut Johtamisen erikoisammattitutkinnon (JET). Olen tehnyt suurimman osan urastani digitaalisen liiketoiminnan parissa. Olen kiinnostunut johtajuudesta, digitalisaatiosta, digitaalisesta liiketoiminnasta ja itseni kehittämisestä. Itseäni kehitän lukemalla paljon eri kirjoja. Lukeminen kannattaa – aina!

Urapolkuni:

Uraani kuuluu kaksi isompaa kokonaisuutta: digitaalisen liiketoiminnan johtaminen sekä datan ja tiedon hyödyntäminen liiketoiminnan kehittämisessä. Nykyisessä työssäni Keskon K Digital -yksikössä verkkokauppa- ja analytiikkatiimin vetäjänä pystyn hyvin yhdistämään nämä molemmat osaamisalueeni.

Urani aloitin mediamyyntineuvottelijana MTV:llä, jonne jäin pariksi vuodeksi. Sieltä aukesi ovi tutkimusalalle ja päädyin Taloustutkimukselle markkinatutkijaksi. Näissä ensimmäisissä työtehtävissäni opin, miten tärkeitä myynti ja tiedon hyödyntäminen ovat minkä tahansa yrityksen liiketoiminnassa. Urani alkuvaiheen jälkeen osaamiseni ja tehtäväni ovat keskittyneet pääsääntöisesti digitaaliseen liiketoimintaan ja verkkokauppoihin. Isoin oppini itsellä verkkokauppa-busineksesta on, kun toimin lähes viisi vuotta RAY:llä verkkokauppatiimin johtajana. Olen toiminut myös digitaalisen markkinoinnin, analytiikan ja verkkoliiketoiminnan kehitystehtävissä SOK:lla.

Haluan jakaa osaamistani myös muille yksityishenkilönä. Haluan aidosti auttaa muita ja teen sen ”rakkaudesta lajiin”! Olenkin viimeisen 10 vuoden aikana kirjoittanut paljon digitaaliseen liiketoimintaan ja johtamiseen liittyviä kirjoituksia mm. Kauppalehteen, Markkinointiin ja Mainontaan, sekä asml.fi blogiin.

Lisäksi olin kirjaidean isä, pääkirjoittaja ja tuottaja suuren suosion saavuttaneissa Digin mitalla -kirjoissa. Uusin kirjani Digiajan johtajan käsikirja on juuri julkaistu. Tämän kirjan tavoitteena on auttaa suomalaisia yrityksiä pärjäämään paremmin kovassa digiajan kilpailussa.

Hissipuheeni:

Minua motivoi verkkoliiketoiminnan kehittäminen parantamalla monikanavaista asiakaskokemusta ja digimyyntiä eri ammattimaisin menetelmin. Lisäksi olen kiinnostunut ihmisläheisestä johtamisesta, ja aidosti välitän ihmisistä. Työssäni minulle on tärkeää verkostoituminen ja muiden auttaminen. Olen nähnyt tehokasta vaikuttamista, ollut vaikuttamassa ja auttanut verkostoissa tuttujani. Tiedän, mikä toimii ja mikä ei. Meidän täytyy tuoda pöytään enemmän yhdessä tekemistä, toisten kehumista ja auttamista. Vain yhteistyöllä me suomalaiset yritykset pärjäämme kovassa digiajan kilpailussa!

Blogikirjoitukseni:

Kun digitalisaatio etenee kovaa vauhtia, käy kilpailu digiajan osaajista kuumana. Miten varmistua, että parhaat osaajat pysyvät organisaatiossa? Ihmisläheiseen johtamiseen panostaminen rakentaa luottamusta ja parantaa työmotivaatiota. Lue koko blogikirjoitus

#yhdessäyhteiskuntaarakentamassa

Jaa artikkeli

Ammattilaiset